Treba li vam inspiracija?
Reklamacije, zamene i odustanak
ČLAN 1
OVIM
PRAVILNIKOM MEDA SHOP UREĐUJE NAČIN, USLOVE I POSTUPAK REŠAVANJA PRIGOVORA
(REKLAMACIJE) POTROŠAČA ZBOG NEDOSTATAKA NA KUPLJENOM PROIZVODU PUTEM SAJTA
WWW.MEDASHOP.RS I OVLAŠĆENJA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI MEDA SHOP-A U POGLEDU
OSTVARIVANJA PRAVA POTROŠAČA NA PRIGOVOR.
ČLAN 2
POTROŠAČ IMA
PRAVO DA IZJAVI REKLAMACIJU NA KUPLJENU ROBU PUTEM INTERNET SAJTA
WWW.MEDASHOP.RS USLED NEDOSTATKA NA KUPLJENOJ ROBI ODNOSNO NJENE
NESAOBRAZNOSTI.
ČLAN 3
POTROŠAČ IMA
PRAVO DA IZJAVI REKLAMACIJU PRODAVCU NA KUPLJENI PROIZVOD ZBOG NEDOSTATAKA KOJI
SU NASTALI, U ROKU OD 24 MESECA OD DANA KUPOVINE, A POSLE ISTEKA TOG ROKA
REKLAMACIJA SE IZJAVLJUJE IZDAVAOCU GARANCIJE (UKOLIKO JE PRIMENJIVO).
ISTEKOM ROKA
IZ STAVA 1. OVOG ČLANA POTROŠAČ GUBI PRAVO NA PODNOŠENJE REKLAMACIJE.
ČLAN 4
ZAHTEV ZA
REKLAMACIJU MOŽE SE DOSTAVITI LIČNO ILI POŠTOM NA SLEDEĆU ADRESU: MEDA SHOP,
JURIJA GAGARINA 151/85, 11070 NOVI BEOGRAD ILI PUTEM E-MAILA NA ADRESU
INFO@MEDASHOP.RS
ČLAN 5
NAKON SLANJA
ZAHTEVA ZA REKLAMACIJU NA NAČIN IZ PRETHODNOG ČLANA POTREBNO JE DA POTROŠAČ
DOSTAVI PRODAVCU ROBU SA ORIGINALNIM RAČUNOM I ODŠTAMPANIM, POPUNJENIM I
POTPISANIM ZAHTEVOM ZA REKLAMACIJU U ORIGINALU.
PROIZVOD
KOJI SE ŠALJE NA REKLAMACIJU MORA BITI ISPRAVNO UPAKOVAN I ČIST, U SUPROTNOM,
USLOVI NISU ISPUNJENI I REKLAMACIJA SE NEĆE UZETI U RAZMATRANJE.
ROBA SA
ORIGINALNIM RAČUNOM I ODŠTAMPANIM, POPUNJENIM I POTPISANIM ZAHTEVOM ZA
REKLAMACIJU ŠALJE SE NA ADRESU MEDA SHOP, JURIJA GAGARINA 151/85, 11070 NOVI
BEOGRAD ILI SE MOŽE DONETI U MALOPRODAJU TRGOVCA U ULICI JURIJA GAGARINA
151/85, NOVI BEOGRAD.
SVE TROŠKOVE
KOJI SU NEOPHODNI DA BI SE ROBA SAOBRAZILA UGOVORU (TO JEST U SLUČAJU
UVAŽAVANJA REKLAMACIJE), A NAROČITO TROŠKOVE ISPORUKE SNOSI PRODAVAC, U
SUPROTNOM (U SLUČAJU ODBIJANJA REKLAMACIJE) TROŠKOVE ISPORUKE SNOSI POTROŠAČ.
ČLAN 6
PRODAVAC ĆE
BEZ ODLAGANJA PISMENO ILI ELEKTRONSKIM PUTEM OBAVESTITI POTROŠAČA O POTVRDI
PRIJEMA REKLAMACIJE I SAOPŠTITI BROJ POD KOJIM JE ZAVEDENA NJEGOVA REKLAMACIJA
U EVIDENCIJI PRIMLJENIH REKLAMACIJA. PRODAVAC VODI EVIDENCIJU PRIMLJENIH
REKLAMACIJA U SKLADU SA ZAKONOM O ZAŠTITI POTROŠAČA RS.
PRODAVAC JE
DUŽAN DA BEZ ODLAGANJA, A NAJKASNIJE U ROKU OD OSAM DANA OD DANA PRIJEMA
REKLAMACIJE, PISANIM ILI ELEKTRONSKIM PUTEM ODGOVORI POTROŠAČU NA IZJAVLJENU
REKLAMACIJU.
ODGOVOR
PRODAVCA NA REKLAMACIJU POTROŠAČA MORA DA SADRŽI ODLUKU DA LI PRIHVATA
REKLAMACIJU, OBRAZLOŽENJE AKO NE PRIHVATA REKLAMACIJU, IZJAŠNJENJE O ZAHTEVU
POTROŠAČA O NAČINU REŠAVANJA I KONKRETAN PREDLOG U KOM ROKU ĆE SE I KAKO REŠITI
REKLAMACIJU UKOLIKO JE PRIHVATA.
PRODAVAC
RAZMATRA REKLAMACIONE ZAHTEVE POTROŠAČA, UTVRĐUJE NJIHOVU OSNOVANOST, ODNOSNO
NEOSNOVANOST I DONOSI ODLUKU PO OKONČANJU REKLAMACIONOG POSTUPKA. U POSTUPKU
UTVRĐIVANJA OSNOVANOSTI REKLAMACIONIH ZAHTEVA POTROŠAČA, ODNOSNO UTVRĐIVANJA DA
LI JE NEDOSTATAK NA ROBI, KOJI JE PREDMET REKLAMACIONOG ZAHTEVA, NASTAO
KRIVICOM PROIZVOĐAČA ILI POTROŠAČA, PRODAVAC NAJPRE PROSLEĐUJE REKLAMACIONI
ZAHTEV PROIZVOĐAČU, ODNOSNO UVOZNIKU ROBE. OVLAŠĆENI ORGANI – KOMISIJE KOJE SU
U SASTAVU PROIZVOĐAČA, ODNOSNO UVOZNIKA ROBE, PO IZVRŠENOM PREGLEDU ROBE SA
NEDOSTATAKOM, DOSTAVLJAJU SVOJE MIŠLJENJE PRODAVCU. PRODAVAC NA OSNOVU OVOG
MIŠLJENJA DONOSI KONAČNU ODLUKU O OSNOVANOSTI REKLAMACIONOG ZAHTEVA POTROŠAČA.
ČLAN 7
PRODAVAC IMA
PRAVO DA ODBIJE REKLAMACIJU POTROŠAČA, UKOLIKO JE NEDOSTATAK NA PROIZVODU
NASTAO KAO POSLEDICA OŠTEĆENJA PROIZVODA ILI JE PROIZVOD UPOTREBLJAVAN SUPROTNO
DOBIJENIM UPUTSTVIMA PROIZVOĐAČA IZ SAME DEKLARACIJE.
PRODAVAC NE
ODGOVARA ZA MA KAKVU EVENTUALNU ŠTETU KOJA BI MOGLA DA BUDE PROUZROKOVANA
POTROŠAČU OD STRANE ROBE SA NEDOSTACIMA, KADA JE PROIZVOĐAČ I/ILI UVOZNIK TAKVE
ROBE POZNAT.
ČLAN 8
1. AKO SE
NESAOBRAZNOST POJAVI U ROKU OD ŠEST MESECI OD DANA PRELASKA RIZIKA NA
POTROŠAČA, POTROŠAČ IMA PRAVO PO SOPSTVENOM IZBORU NA:
1. OTKLANJANJE NEDOSTATKA NA
PROIZVODU;
2. ZAMENU KUPLJENOG PROIZVODA SA
NEDOSTATKOM ZA NOV ISPRAVAN PROIZVOD;
3. UMANJENJE ILI VRAĆANJE IZNOSA
CENE PLAĆENE PO PRILOŽENOM RAČUNU.
2. AKO SE NESAOBRAZNOST POJAVI NAKON ISTEKA ŠEST
MESECI OD DANA PRELASKA RIZIKA NA POTROŠAČA, POTROŠAČ IMA PRAVO NA:
1. OTKLANJANJE NEDOSTATKA NA
PROIZVODU;
2. ZAMENU KUPLJENOG PROIZVODA SA
NEDOSTATKOM ZA NOV ISPRAVAN PROIZVOD;
3. ODGOVARAJUĆE UMANJENJE CENE
ILI RASKID UGOVORA AKO OTKLANJANJE NESAOBRAZNOSTI NIJE MOGUĆE OPRAVKOM ILI ZAMENOM, A SVE U SKLADU SA ODREDBAMA ČLANA 52
ZAKONA O ZAŠTITI POTROŠAČA RS.
POTROŠAČ U
SVAKOM SLUČAJU NEMA PRAVO NA RASKID UGOVORA UKOLIKO JE NESAOBRAZNOST ROBE
NEZNATNA.
ČLAN 9
UKOLIKO SE U
TOKU POSTUPKA UTVRDI DA JE REKLAMACIONI ZAHTEV POTROŠAČA OSNOVAN, PRODAVAC JE
DUŽAN DA U NAJKRAĆEM ROKU, A KOJI NE MOŽE BITI DUŽI OD 15 DANA, ODNOSNO 30 DANA
ZA TEHNIČKU ROBU I NAMEŠTAJ, OD DANA PODNOŠENJA REKLAMACIJE, U ZAVISNOSTI OD
SADRŽINE REKLAMACIONOG ZAHTEVA I POSTIGNUTOG DOGOVORA SA POTROŠAČEM, ROBU
ZAMENI ILI VRATI NOVČANI IZNOS PLAĆEN ZA TU ROBU ILI DA OTKLONI NEDOSTATAK NA ROBI.
PRODAVAC JE
DUŽAN DA POSTUPI U SKLADU SA ODLUKOM I PREDLOGOM ZA REŠAVANJE REKLAMACIJE,
UKOLIKO JE DOBIO PRETHODNU SAGLASNOST POTROŠAČA. ROK ZA REŠAVANJE REKLAMACIJE
PREKIDA SE KADA POTROŠAČ PRIMI ODGOVOR PRODAVCA IZ ČLANA 6. STAV 3. OVOG
PRAVILNIKA I POČINJE DA TEČE IZNOVA KADA PRODAVAC PRIMI IZJAŠNJENJE POTROŠAČA.
POTROŠAČ JE DUŽAN DA SE IZJASNI NA ODGOVOR PRODAVCA NAJKASNIJE U ROKU OD TRI
DANA OD DANA PRIJEMA ODGOVORA PRODAVCA. UKOLIKO SE POTROŠAČ U PROPISANOM ROKU
NE IZJASNI, SMATRAĆE SE DA NIJE SAGLASAN SA PREDLOGOM PRODAVCA IZ ČLANA 6. STAV
3. OVOG PRAVILNIKA.
UKOLIKO
PRODAVAC IZ OBJEKTIVNIH RAZLOGA NIJE U MOGUĆNOSTI DA UDOVOLJI ZAHTEVU POTROŠAČA
U PROPISANOM ROKU, DUŽAN JE DA O PRODUŽAVANJU ROKA ZA REŠAVANJE REKLAMACIJE
OBAVESTI POTROŠAČA I NAVEDE ROK U KOME ĆE JE REŠITI, KAO I DA DOBIJE NJEGOVU
SAGLASNOST, ŠTO JE U OBAVEZI DA EVIDENTIRA U EVIDENCIJI PRIMLJENIH REKLAMACIJA.
OSNOV ZA PRODUŽENJE ROKA MOŽE BITI AKO REZERVNI DEO ČIJOM UGRADNJOM BI BILA
REŠENA REKLAMACIJA, NIJE DOSTUPAN NA LAGERU OVLAŠĆENOG SERVISERA, PA BI ISTI
TREBALO PORUČITI IZ UVOZA I PROCEDURA UVOZA MOŽE TRAJATI DO DVA MESECA.
UKOLIKO
PRODAVAC ODBIJE REKLAMACIJU, POTROŠAČ IMA MOGUĆNOST REŠAVANJA SPORA VANSUDSKIM
PUTEM PRED NADLEŽNIM TELIMA ZA VANSUDSKO REŠAVANJE POTROŠAČKIH SPOROVA.
PRODAVAC JE
OBAVEZAN DA UČESTVUJE U POSTUPKU VANSUDSKOG REŠAVANJA POTROŠAČKIH SPOROVA.
ČLAN 10
U SLUČAJU
VRAĆANJA ROBE I POVRAĆAJA SREDSTAVA, POTROŠAČU ĆE NOVAC BITI UPLAĆEN NA TEKUĆI
RAČUN. POVRAĆAJ SREDSTAVA SE VRŠI NA NAVEDENI NAČIN I NIJE MOGUĆE POSLATI NOVAC
PO KURIRU U GOTOVINI. UKOLIKO POTROŠAČU SE NOVAC UPLAĆUJE NA NJEGOV TEKUĆI
RAČUN ROK ZA POVRAĆAJ JE 14 DANA OD DANA ODOBRENE REKLAMACIJE. POVRAĆAJ
SREDSTAVA SE MOŽE OBAVITI I U NAŠOJ MALOPRODAJI U ULICI JURIJA GAGARINA 151/85,
NOVI BEOGRAD, A PRETHODNO JE POTREBNO NAJAVITI NA E-MAIL ADRESU: INFO@MEDASHOP.RS
ILI NA BROJEVE TELEFONA 011/21-66-639.
ČLAN 11
OBRAZAC ZA
REKLAMACIJU MOŽETE PREUZETI OVDE
Zamena robe
Proizvod se
u zakonskom roku može zameniti za drugi, pod uslovom da nije oštećen i
korišćen, a troškove vraćanja snosi kupac. Kupac može i ne mora da navede
razloge zamene. Zamena se mora izvršiti u zakonskom roku od 14 dana od dana
prijema pošiljke. U slučaju odstupanja od navedene specifikacije na sajtu ili
defekta obavezujemo se da Vam proizvod zamenimo za ispravan, a sve troškove
snosi Meda Shop internet prodavnica. Garancija ne važi u slučaju defekta
nastalog kao posledica neodgovarajuće upotrebe.
Prilikom podnošenja zahteva za zamenu proizvoda neophodno je napisati broj računa, kao i punog naziva artikla koji se menja i za koji se menja na email adresu info@medashop.rs.
Troškovi
isporuke
Troškove
zamene robe i novca snosi kupac, osim u slučajevima kada kupac dobije neispravan
ili pogrešan artikal.
Pravo na
odustajanje
Poštovani
kupci, obaveštavamo Vas da se prema Zakonu o zaštiti potrošača (Službeni
glasnik RS, br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon i 44/2018 - dr. zakon) kupovina
preko naše internet prodavnice smatra prodajom na daljinu.
Zakon za
slučaj prodaje na daljinu ustanovljava pravo kupca, koji se smatra potrošačem
(fizičko lice koje proizvod kupuje radi namirenja svojih individualnih potreba,
a ne radi obavljanja profesionalne delatnosti), da odustane od ugovora u roku
od 14 dana od dana kada mu je proizvod predat. Prilikom odustanka kupac može,
ali ne mora da navede razloge zbog kojih odustaje.
Obrazac/Izjava
o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata
trgovcu. Obrazac/Izjavu o odustanku možete proslediti na mail info@medashop.rs
ili poslati zajedno sa robom koja je predmet odustajanja uz prethodno
kontaktiranje Call-Centra na broj 062/33-16-40
Obrazac/izjavu
o odustanku možete zatražiti pozivom na jedan od naših kontakt telefona ili mejlom
na adresu info@medashop.rs
U slučaju
odustanka od ugovora, potrošač ima pravo na povraćaj novca ili na zamenu za
drugi proizvod. Cena se kupcu vraća po prijemu proizvoda, i nakon što se utvrdi
da je proizvod neoštećen i ispravan u neoštećenoj fabričkoj ambalaži.
Organizaciju
i troškove vraćanja robe snosi potrošač, sem u slučajevima kada potrošač dobije
neispravan ili pogrešan artikal.
Po prijemu
proizvoda, utvrdiće se da li je proizvod i njegova ambalaža ispravan i
neoštećen i u slučaju oštećenja ili neispravnosti proizvoda ili ambalaže, kupac
će biti obavešten o tome putem e-mejla označenog u porudžbenici u roku od 3
radna dana. Kupac odgovara za neispravnost ili oštećenje proizvoda koji su
rezultat neadekvatnog rukovanja proizvodom, tj. kupac je isključivo odgovoran
za umanjenu vrednost proizvoda koja nastane kao posledica rukovanja robom na
način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se
ustanovili njegova priroda, karakteristike i funkcionalnost. Ukoliko se utvrdi
da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda krivicom kupca, odbiće se
vraćanje cene i proizvod će mu biti vraćen na njegov trošak.
Trgovac je
dužan da potrošaču bez odlaganja vrati iznos koji je potrošač platio po osnovu
ugovora, a najkasnije u roku od 3 radna dana od isteka roka za utvrđivanje da
li je vraćen ispravan i neoštećen proizvod, odnosno od isteka roka za
obaveštavanje kupca da je proizvod neispravan ili oštećen.
Troškove
vraćanja robe i novca snosi kupac, sem u slučajevima kada kupac dobije neispravan
ili pogrešan proizvod.
Povraćaj
sredstava se u slučaju ispunjenja uslova za povrat robe vrši uplatom na tekući
račun kupca.